Utripajoča luč
Besedilo
Besedilo za učitelja.
Naloga je primerna za uvod v spoznavanje spremenljivk in zank.
x = 5
x + 6 = 11
stranicaA = 5
stranicaB = 6
ploščinaPravokotnika = stranicaA * stranicaB
ploščinaPravokotnika = 30
z = x
x = y
y = z
x = 1
x = x + 1
x = 2
Besedilo naloge.
Ustvarite dva objekta - utripajoča luč. Prvi objekt utripa enakomerno, drugi ne. Pri prvem se čas med posameznim utripom ne spreminja. Pri drugem se čas ali veča ali manjša. Prosim izogibajte se programom, ki delujejo v nedogled (forever), zato omejite število utripov na največ 100.
Primer izvedbe
čez 0.05 sek se barva objekta spremeni v. itd.
Izvor naloge
Namigi
Ponavljanje istega ukaza lahko dosežemo tako, da ukaz vstavimo v zanko (repeat v kategoriji Control).
Spremenjljivki na začetku določimo neko vrednost, ki jo lahko nato v zanki spreminjamo. Ob vsaki ponovitvi izvedbe vseh ukazov v zanki se vrednost spremenljivke spremeni.
Spremembo vrednosti lahko spreminjate na dva načina. Lahko določite novo vrednost ali spremenite že obstoječo vrednost. Bodite pozorni pri uporabi teh dveh možnosti.
Rešitev
Primer brez spremenljivke
utripajoc_objekt.zip
Primer s spremenljivko.
utripajoc_objekt_spr.zip
Včasih se sprememba barve ne opazi tako dobro kot sprememba velikosti objekta, zato v tem primeru uporabimo manj ponovitev in ukaz „change size by“.
Razširitev problema
Ob vsaki ponovitvi v zanki, naj se izvedeta ukaza povečanja objekta in sprememba barve.
Sprememba časa med posameznimi spremembami spreminjanja lastnosti objekta naj se najprej povečuje in v naslednjem primeru zmanjšuje.